Una de cada tres aules tarragonines incrementarà la ràtio d’alumnes a partir d’aquest proper curs
publicat el 10/07/2012 19:51 per Redacció Tarragona Ràdio
Una de cada tres aules tarragonines incrementarà la ràtio d’alumnes a partir d’aquest proper curs.
Els augments se centraran a P3, 1er d’ESO i 1er de Batxillerat, és a dir, en gairebé tots els primers cursos de les diferents etapes educatives.
Així, aquest curs 2012-2013, 75 grups de P3 tindran més de 25 alumnes. Ara bé, n’hi haurà 130 que estaran per sota d’aquesta ràtio, especialment en aquells municipis més petits.
Pel que fa a 1er d’ESO, el percentatge pràcticament és idèntic i una de cada tres classes superarà els 30 estudiants, l’estàndard fins el moment.
Fins i tot, deu grups escolars de la demarcació arribaran als 35 alumnes, però cap centre passarà d’aquesta xifra.
Són dades que el departament d’Educació ja ha pogut tancar després d’haver completat el procés de matrícula.
En una entrevista a Tarragona Ràdio la directora territorial d’Educació, Maria Àngels Gonzàlez, ha explicat que l’increment de ràtios els ve imposat des del govern central. Diu, però, que es tracta d’un augment prudent, que no afectarà ni l’activitat ni la qualitat docent.
D’altra banda, Gonzàlez confia que la posada en marxa de la jornada contínua als instituts afavorirà el rendiment dels alumnes. A la ciutat, només l’IES Tarragona mantindrà l’horari de matí i tarda, perquè així ho ha sol•licitat.