powered by Advanced iFrame free. Get the Pro version on CodeCanyon.
Baixa a la meitat la producció d’oli de la DOP Siurana. La sequera de l’any passat i les onades de calor han estat els causants. Es tracta dels registres més baixos dels últims 18 anys.
La DOP Siurana ha produït uns 3 milions de quilos d’oli, quan la mitjana acostuma a superar els 5 milions. L’absència de pluja durant el 2022 i les altes temperatures assolides durant el moment de la floració ha afectat negativament a la quantitat de les olives. El president de la denominació, Antoni Galceran, ha explicat a Tarragona Ràdio que la calor va cremar les flors i això ha provocat que hi hagi moltes menys olives.
Galceran ha confessat que estan preocupats per algunes cooperatives que no podran obrir perquè no tindran oli i que això podria provocar que alguns compradors deixessin de comprar-lo per l’absència de producte i perquè és més car. El president ha matisat que el preu es mantindrà durant l’any, però que la pujada del gasoil, de l’electricitat i de totes les matèries els ha afectat. Per aquest motiu, el sector s’ha reunit amb el Departament per demanar ajudes puntuals per fer front als costos fixos que han d’afrontar les cooperatives d’oli.
El gremi continua esperant l’arribada de pluges que ajudin a la producció d’enguany, que podria veure’s afectada si la sequera continua.
Més notícies:
- Torna la Fira Àpat a Tarragona sense restriccions i amb expectatives de superar les visites d’anys anteriors
- Una visita guiada apropa la música de la Setmana Santa a una cinquantena de persones
- Un passeig musical fet per adolescents rememora la figura de Picasso per la Part Alta de Tarragona
- El filòleg i professor Pere Navarro pronunciarà diumenge el pregó de la Setmana Santa tarragonina
- La BUMT celebra 30 anys amb un assaig especial on hi han participat dos exdirectors