Imatge del Ball pla de Sant Magí. Fotografia de TGN Ajuntament.

S’inicien les festes en honor al patró de Tarragona i un any més, les danses populars també en son protagonistes. L’Esbart Dansaire ja es prepara perquè aquest dimarts tindrà lloc la primera participació del Ball Pla de Sant Magí al portal del Carro. Dijous es repetirà a la plaça de la Font amb l’acompanyament de les entitats i associacions de la ciutat.

A les 19.45 h, la capella del Portal del Carro acollirà el primer Ball Pla de Sant Magí. Com cada any, a la sortida de la novena, els membres de l’Esbart dansaire seran els primers a ballar-lo. En acabar la representació, es tornarà a repetir amb tothom qui es vulgui unir.

El sotspresident de l’Esbart Dansaire de Tarragona, Josep Lluís Peñalver ha destacat que l’objectiu principal és encoratjar la ciutadania a participar.

Aquesta dansa tradicional, recuperada l’any 2012 amb col·laboració de la Confraria de Sant Magí Màrtir, qui també organitza l’acte, comença amb un Ball Pla, amb set parelles que van rotant. Després d’un accentuat canvi de música, acaba amb una corranda. Peñalver també explica el to distintiu de la versió tarragonina.

La Ballada es repetirà aquest dijous, 13 d’agost, a plaça de la Font, a les 20.00 h, amb totes les associacions de la ciutat que vulguin afegir-se a la festa. La Cobla de la Mitja Lluna obrirà el ball d’entitats, farà un petit ball folk adaptat i tornarà a culminar amb la dansa oberta, en una jornada que cada any aplega més participació.