El Grup de Treball en Defensa de la Sanitat Pública han interposat una reclamació al CAP de la Granja per un cas que consideren d’exclusió sanitària.
El grup d’activistes denuncia que el passat divendres 15 d’abril una dona de vint-i-cinc anys es va adreçar al centre d’atenció primària amb un sagnat vaginal i dolors aguts abdominals, sol·licitant assistència d’urgències. Segons el relat dels activistes, quan va manifestar que s’havia oblidat la targeta sanitària a Navarra, on resideix, el personal administratiu es va negar a atendre-la si no pagava 60€. La dona va manifestar que no disposava d’aquesta quantitat, raó per la que finalment no va rebre cap atenció sanitària.
La dona es va posar en contacte amb el Grup de Treball de Defensa de la Sanitat Pública i la van acompanyar a l’Hospital Joan XXIII, on van proporcionar atenció mèdica sense cap impediment a partir de la fotografia de la targeta sanitària.
