La pandèmia del coronavirus va provocar una paralització generalitzada en tots els sectors econòmics mundials des del mes de març del 2020. El sector del transport marítim va ser un dels més afectats en l’esclat de l’emergència sanitària amb la congelació de les principals rutes i de les cadenes de distribució i de producció. Una paralització que encara avui arrosseguem.
Els principals ports del món van col·lapsar en els primers mesos de la pandèmia, i ara segueix una important pujada del preu transport i un augment d’aquest, a més de trobar-se sense contenidors, per problemes de la cadena logística provocada per la paràlisi inicial. De fet, segons algunes fonts, el transport s’ha encarit més d’un 300 per cent per la covid i els problemes de producció de Xina.
Des de El Far volem entendre què és el que ha passat des del març del 2020 i quin futur immediat ens espera per la gestió que s’ha fet dels contenidors. Parlem amb Verónica Fuentes, que treballa en una empresa que s’ocupa de la línia Barcelona i València amb Algèria.
Més continguts de Tarragona Ràdio:
- Joan Prohens ,nou davanter del Nàstic
- Degoteig de clients als establiments de productes pirotècnics
- Finalitza la vinculació de Moi Delgado amb el Nàstic
- Agredeixen un periodista de Tac12 mentre feia un reportatge sobre el top manta al límit entre Salou i Cambrils
- L’Ajuntament de Tarragona estudiarà fer formació als joves per conscienciar-los sobre el risc de saltar des de roques
