La consellera de Cultura, Sònia Hernández, ha anunciat que el Govern treballa per crear un gran espai cultural i esportiu per acollir grans esdeveniments, sense que hagi especificat ubicació ni un calendari previst. Hernández ho ha dit des de Tarragona, on aquest dissabte ha encapçalat l’acte de balanç del mandat de l’executiu de Salvador Illa ‘Dos anys construint el futur. Un país que avança amb una cultura per a tothom’. La consellera també ha anunciat que el Govern crearà un nou fons per preservar el patrimoni, i ha destacat que la cultura és una eina fonamental per confrontar la desinformació i els discursos que qüestionen valors i consensos democràtics, a la vegada que per mantenir viu el català, projectar-lo i fer-lo créixer.
L’acte s’ha celebrat a Tarragona on els pròxims mesos reobrirà al públic el Museu Arqueològic de Tarragona (MNAT), després de vuit anys tancat per obres de rehabilitació.
La consellera ha dit que es treballa en un fons específic destinat a la preservació del patrimoni que
pugui permetre enfortir-lo i que es preveu dur a terme la inversió més gran en equipaments culturals de la nostra història, amb una inversió de més de 50 milions d’euros en equipaments de proximitat, per la millora i construcció d’equipaments culturals arreu del territori, de la mà del municipalisme.
En l’àmbit de la innovació digital, la consellera Hernández ha anunciat que s’està organitzant un fòrum sobre la intel·ligència artificial i el paper de la cultura per al 2027.
