L’Ajuntament de Tarragona farà aquest divendres un pas endavant en la construcció del primer cementiri municipal i civil de la ciutat. El ple donarà llum verda al projecte per fer realitat l’equipament a la muntanya del Llorito, en un terreny de titularitat pública de 140.000 metres quadrats.
El consistori vol oferir a la ciutadania una alternativa pública al cementiri històric que gestiona la Fundació Hospital Sant Pau i Santa Tecla. La portaveu del PSC, Sandra Ramos, ha explicat en la tertúlia política de Tarragona Ràdio que el cementiri municipal és imprescindible per garantir un servei públic que totes les sensibilitats i confessions.  

En la mateixa tertúlia. Maria Roig, ha recordat que el primer alcalde democràtic Josep Maria Recasens ja va començar aquesta tasca i insisteix que la ciutat ha de tenir un cementiri municipal.

La portaveu del PP, Maria Mercè Martorell, insisteix en que ha de ser un cementiri civil però no laic. Un PP que defensarà una moció per arranjar i obrir el cementiri dels Jans.

En el plenari, s’avalarà l’acord històric per integrar les treballadores subrogades de les llars d’infants municipals a la plantilla de l’Ajuntament.