L’empresa municipal

L’Empresa Municipal de Mitjans de Comunicació de Tarragona (EMMCT SA) es va fundar el 15 d’abril de 1992 amb l’objectiu de gestionar i administrar el servei municipal de ràdio pública així com qualsevol altre mitjà d’informació i comunicació social municipal i públic, en nom i interès exclusiu de l’Ajuntament de Tarragona. En la gestió dels continguts, reflecteix la pluralitat d’idees i opinions, sempre que siguin compatibles amb la democràcia i la legislació vigent, presents en la societat tarragonina, oferint a la ciutadania una plataforma de continguts i coneixements centrats en la nostra ciutat que fomentin el civisme, la cohesió social i els valors i les tradicions que ens identifiquen com a ciutat. A banda de les dues principals marques, Tarragona Ràdio 96.7 i Tarragonaràdio.cat, l’EMMCT treballa en múltiples fronts per donar suport a les institucions públiques municipals i engegar iniciatives de comunicació social d’interès públic per a la ciutat.

La ràdio pública

L’embrió de l’actual Tarragona Ràdio va començar les emissions el 17 de febrer de 1986 a la Part Alta de Tarragona i com a Ràdio Fòrum, amb vocació de servei i per donar cobertura del dia a dia de la ciutat. L’inici de la dècada dels anys 2000 i el canvi de mil·lenni van dur nous canvis a les rutines de producció de Tarragona Ràdio. L’any 2002 es van inaugurar els actuals estudis de l’Avinguda Roma, un pas endavant que es va traslluir en el canvi de freqüència, del 102.6 al 96.7 de l’FM. Avui dia, Tarragona Ràdio viu al dia i s’adapta als nous temps amb l’objectiu de garantir l’esperit de proximitat que la caracteritza. De fet, el servei que ofereix el paraigua de Tarragona Ràdio viu un moment privilegiat, ja que és l’única emissora de l’FM que ofereix una continuïtat amb informació local i de qualitat durant tota la jornada.

Un nou mitjà multiplataforma

Els temps canvien. Els mitjans de comunicació també. Per això Tarragona Ràdio ha decidit apostar per la innovació i l’adaptació digital. Una oportunitat que peremt ampliar els canals de comunicació amb l’audiència. L’objectiu és clar: esdevenir una opció de referència entre els mitjans digitals de la ciutat. D’aquesta manera, fem arribar la informació pública als telèfons mòbils, ordinadors i tauletes, mitjançant una estratègia multipantalla i multiplataforma. Però això només serà el principi: el posicionament a la xarxa, l’increment d’audiència orgànica digital i la comunicació a través de les xarxes socials completen aquesta transformació. Tot plegat, acompanyat d’una nova oferta de programes en format podcast. L’objectiu és simple: oferir un contingut intemporal, carregat d’informació rellevant, històries i testimonis, allunyat de les presses del dia a dia i fet pel gaudi dels oients més exigents.