El REC torna a apostar pel talent emergent amb PrimerTest, el programa de work-in-progress del RECLab que selecciona entre set i deu projectes en fase de postproducció. Les obres es presenten davant experts internacionals (programadors, agents de venda i professionals de la indústria) que orienten els seus creadors en un moment clau del procés de finalització.
L’organització crea un espai de confiança i treball col·laboratiu per afavorir converses constructives i impulsar els projectes cap al circuit internacional. Totes les obres seleccionades participen prèviament en un workshop preparatori.
El Primer Testse celebrarà a Tarragona coincidint amb el Festival REC, del 3 al 8 de desembre de 2025. Paral·lelament, el diumenge 7 de desembre a les 12 h tindrà lloc l’Screening Test, un visionat públic de la pel·lícula guanyadora abans d’estar acabada, que permet al públic aportar opinions útils per al muntatge final. L’activitat és oberta, però requereix signar un acord de confidencialitat.
El programa compta amb diversos premis que faciliten la finalització i projecció internacional dels projectes, com els Premis International Deluxe i National Deluxe, el Premi Màlaga Work in Progress, el Premi Tallinn Industry International WIP i un premi individualitzat de seguiment i prova de projecció.
- Viñuales apel·la a una “Catalunya orgullosa del que és i, alhora, capaç de continuar canviant”
- Les arrels catalano-xilenes es donen la mà en l’homenatge i l’ofrena floral a Salvador Allende
- Mor una dona de 27 anys en un accident a l’N-340 a Altafulla
- Tot a punt per celebrar la 7a edició del Mercat de Nit aquest dissabte
- Una experiència immersiva permet endinsar-se al patrimoni marítim al Moll de Costa
