Esquerra Republicana reivindica el seu paper clau en la reducció o congelació dels impostos municipals de cara a l’any vinent.Els republicans expliquen que des del seu grup s’han oposat a aprovar qualsevol pujada, sobre tot de la taxa de la brossa. En un principi s’havia plantejat apujar-la en un 2%, extrem que, finalment, l’equip de govern ha descartat. El portaveu d’ERC, Sergi de los Ríos, diu que aquesta mesura afectarà tots els ciutadans per igual.De los Ríos diu que la congelació d’impostos és una bona recepta en temps de crisi econòmica. Des de l’oposició, en canvi, s’assegura que la decisió de l’equip de govern de congelar o reduir els impostos municipals és una cortina de fum.Convergència i Unió pensa que s’hauria d’haver reduït totes les taxes tenint en compte l’IPC tarragoní, que és un 1,4% negatiu. A més, s’assegura que els impostos que s’han abaixat no afecten la majoria de la població. Posen com a exemple la circulació de vehicles especials, l’ocupació de via pública o el timbre municipal.Joan Aregio és el portaveu de CIU.El PP no ha volgut desvetllar encara el posicionament del seu grup respecte aquesta qüestió. Afirmen que l’equip de govern no els ha fet arribar la documentació pertinent.
