Càritas Diocesana celebra aquest dissabte un acte al Seminari i a la Catedral per commemorar el seu mig segle d’història. Entre les activitats, hi ha una exposició sobre la identitat i la història de Càritas a través dels seus quatre cors: la dimensió eclesial, l’organitzativa, la solidària i la de l’acollida i l’acompanyament. També la presentació d’un llibre commemoratiu i un concert.

Tarragona Ràdio s’ha sumat a l’aniversari, amb un programa especial des d’un dels robers Filigrana, el del carrer Fortuny. Amb diferents convidats hem parlat, dècada a dècada, d’aquest 50 anys d’història. 

Lluís Aranda, sotsdirector i responsable del departament d’administració de CDT. Hem parlat dels anys 60, del inicis com a Acció Catòlica, dels Servei de colònies als barris, o de la inauguració dels locals a Prat de la Riba i dels aliments provinents dels EEUU, com la llet en pols o el formatge. També de l’assistencialisme. També hem rememorat com als anys 70 s’organitza Càritas i, uan dècada després, 

inaugura la Casa del Transeünts; les campanyes contra l’atur dels 80 i la creació dels Estatuts de Càritas ….

Als anys 90, es trasllada a l’Arquebisbat. 

Pilar Ribas, en ha explicat la tasca de coordinació de l’Acció social de CDT, i la situació actual. El pas, de l’assistencialisme a l’acompanyament i la professionalització de Càritas.

Lourdes Gabarrón, ens ha explicat l’organigrama i el funcionament dels 16 robers del programa Filigrana.

Isabel Iturrieta, responsable del Servei de Migració: Ha parlat de la primera Comissió de Migració i Servei de Migració de CDT.

I amb Teresa Ros, responsable de Formació i voluntariat de CDT, hem parlat de l’evolució del voluntariat, i La necessitat de la formació.

 

Especial 50 anys de Càritas Diocesana