Tarragona recupera la cantata ’’Amics de Pedra‘’’ una dècada després. El Teatre Tarragona acull aquest divendres tres passis protagonitzats per més de 700 alumnes de 15 centres escolars de la ciutat. L’actuació explica la visita d’una escola al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.
Durant aquest matí, s’ha reestrenat la cantata amb motiu del 25è aniversari de la declaració de Tarraco patrimoni de la humanitat. L’actuació és una història amena i divertida plena de referències al passat romà de la ciutat. Explica la visita d’una escola al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona i tot el que li passa a l’alumnat, professora i a l’emperador Octavi August.
El text l’ha fet el poeta Adrià Targa i la música ha anat a càrrec del compositor Joan Vives. El primer passi s’ha celebrat aquest matí i ha comptat amb la presència de consellers i conselleres de l’Ajuntament de Tarragona. L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales ha posat en valor l’acte per unir música i patrimoni.
Aquest divendres, més de 700 nens i nenes de cursos de cicle mitjà i superior de primària de diverses escoles i centres de formació musical de la ciutat pujaran i cantaran a l’escenari del Teatre Tarragona, en tres sessions.
La cantata és un projecte pedagògic musical amb continguts i activitats divulgatives patrimonials complementàries.
- La URV dona el tret de sortida al curs 2026/27 amb noves mesures i lliçons mediambientals
- El CV SP i SP rep aquest dissabte a l’històric Voley Palma
- La Brigada Municipal fa treballs de poda preventiva a les palmeres de la rotonda de l’avinguda Catalunya
- Xisco Campos: ‘Tenim clar on volem portar el partit contra l’Hèrcules’
- La Porteria obre la seva 5a temporada amb el tema més candent de l’estiu 2026: els incendis forestals i la gestió dels boscos
