El Parlament de Catalunya debatrà aquest dijous al Ple una moció de la CUP per tal que el Govern de la Generalitat dugui a terme diverses accions per garantir la seguretat al Complex Petroquímic de Tarragona. La moció, que defensarà la diputada Laia Estrada, contempla fins a disset mesures relacionades amb la transparència, la salut de la població i la cura del medi ambient, la gestió de les emergències i la legislació a aplicar a la petroquímica.
La CUP porta aquestes propostes al Parlament perquè consideren que “malgrat que hi havia l’esperança que la fatídica explosió que es va produir a IQOXE representés un punt d’inflexió capaç de trencar amb l’opacitat i la impunitat regnant, la realitat és que no ha canviat res”, defensa Estrada. La diputada tarragonina remarca la importància de millorar la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica (XVPCA) així com d’adequar la legislació a tots aquells compostos químics perillosos per a la salut i el medi derivats de l’activitat industrial química.
Segons Estrada “el Govern té l’obligació de vetllar per la seguretat de la població del Camp de Tarragona, i per fer-ho és imprescindible conèixer què estan emetent les empreses i dotar-nos d’una legislació ambiciosa al servei de la població i no de la Petroquímica”. Precisament per aquest motiu la moció recull les demandes recollides a la darrera campanya de la Plataforma Cel Net “Tu També ho respires”, però també aquelles que es van formular just després que es produís l’accident el 14 de gener de 2020, les quals consideren plenament vigents.
Més notícies:
- Mans Unides Tarragona acompanya més de 66.000 persones als països del Sud a través de cinc projectes de cooperació internacional
- Adif licita per 1,3 milions la reposició de tancaments en quatre trams de via a Tarragona i Altafulla
- Tarragona preveu un augment del nombre de persones sense llar EN el recompte anual
- Parc Riu Clar celebra la seva Setmana Cultural
- Quarta victòria del CBT a la pista del Tecla Sala (53-80)

