La Guardia Civil es vol integrar al PLASEQTA. A efectes pràctics, el cos policial ja s’activa en situacions d’emergència però no forma part de cap dels grups d’intervenció.
El paper de la Guardia Civil no es contempla i no està regulat en alguns dels plans de Protecció Civil, com seria el PLASEQTA, el Pla d’Emergència Exterior Químic de Tarragona. Ara bé, quan hi ha hagut situacions greus el cos sempre hi ha desplaçat els efectius disponibles per posar-los a disposició del cap de l’operatiu.
El tinent coronel de la Guardia Civil de Tarragona, Jordi Verger, ha explicat a Tarragona Ràdio que sempre han estat molt ben rebuts per Mossos d’Esquadra i Bombers per ajudar-los en algunes de les tasques que es deriven d’una situació d’emergència. Pensa que seria bo establir «l’obligació» de formar part dels grups d’intervenció perquè seria una millora de cara al servei a la ciutadania.
Verger recorda que, actualment, la Guardia Civil disposa d’uns 650 efectius a Tarragona. Dins del PLASEQTA, com a membres del grup d’ordre del pla, sí que estan inclosos els Mossos d’Esquadra, les policies locals dels municipis d’influència, la Policia Portuària i el cos d’Agents Rurals.
- Set ferits, un d’ells crític, en quedar atrapats sota un mur que ha cedit al Port de Roda de Berà
- Les pluges deixen uns 140 litres al Vendrell i Torredembarra, però en alguns punts es podrien haver superat els 200
- Els ‘Viatges en el temps’ gaudeixen d’una alta participació durant aquest estiu
- Els Mossos detenen un home per furtar maletes a passatgers de trens d’alta velocitat
- Protecció Civil manté l’alerta del Pla Inuncat per la previsió de pluges torrencials a la demarcació
