La temporada general de caça dona el tret de sortida aquest proper diumenge i s’allargarà fins a final de març amb l’objectiu de que els animals no produeixin estralls als cultius.
El president de la Federació Catalana de Caça a Tarragona, Joaquim Vidal, explica a Tarragona Ràdio, però, que l’activitat es manté durant tot l’any a causa de l’abundància d’espècies.
Vidal exposa que en la temporada 2021-22 a Tarragona s’han caçat 4.700 senglars, 43.000 tudons i 1.351 cabirols. A més, s’han declarat més de 500 accidents de trànsit per topades amb senglars o cabirols.

La sequera és un altre dels factors que no només ha afectat a l’agricultura, sinó que ha obligat als animals a buscar aigua. Vidal considera que els atacs de la fauna “han sigut brutals”. Posa com a exemple la vinya al Priorat i a la Conca de Barberà.
Un altre dels danys ara mateix, segons Vidal, són les avellanes.
Una situació que no és nova i que des de la Federació esperen posar-hi remei. Tot plegat l’escenari ha coincidit amb la prohibició de la munició de plom en zones humides i el procés participatiu de la nova llei d’activitats cinergètiques de Catalunya.
Més notícies:
- Enric Batista substituirà Pep Manresa com a conseller de Junts a l’Ajuntament de Tarragona
- Tot a punt per la festa major de Bonavista
- JimmyGo porta a Tarragona el seu repte ‘Romper el silencio’
- Col·lapse i aglomeracions a l’estació de Tarragona, plena de persones intentant tornar després de veure l’eclipsi
- Tarragona esclata d’admiració amb l’eclipsi en un port que aplega 15.000 persones

