La URV desenvolupa una simulació virtual ludificada pionera com a eina didàctica per als estudis d’infermeria. Forma part del projecte europeu Envision que s’ha estrenat aquest divendres amb el testeig per part de professionals sanitaris i del món educatiu, i d’estudiants, i ja s’utilitzarà a partir del curs que ve.

Facultats i departaments de la Universitat Rovira i Virgili han unit esforços i expertesa per desenvolupar una eina pedagògica pionera. La simulació s’ha provat per primera vegada aquest divendres en la trobada celebrada a la Facultat d’Infermeria, en què professionals sanitaris i del món educatiu, a més d’estudiants, hi han jugat i, tot seguit, han intercanviat experiències i coneixements. La idea de la jornada era compartir dubtes i suggeriments per acabar de polir-la.

És, de fet, la segona simulació desenvolupada dins aquest projecte. Si la primera, provada fa uns mesos i ja disponible a la web del projecte, simula una atenció domiciliària, aquest segon joc virtual se centra en un cas d’urgència pediàtrica. En tots dos casos, es tracta, a través d’una càmera subjectiva, de la simulació d’un cas real, en què cal anar responent les preguntes que planteja la situació.

El muntatge de la simulació, amb actors, vestuari, maquillatge i escenificació per fer-la versemblant, amb la participació fins i tot de professionals del Serveis d’Emergència de Mèdiques de Catalunya, no s’allunya tant de la producció, per exemple, d’un curtmetratge de cinema. Totes dues simulacions començaran a ser utilitzades a les aules d’universitats d’infermeria d’arreu del món a partir del curs que ve com a complement a les sessions de simulació presencials.

Més notícies: