L’A-7 estrenarà dilluns vinent el primer radar de tram que es posa en marxa al Camp de Tarragona. Ja s’ha instal·lat i entrarà en funcionament a partir del 13 de febrer en el tros d’autovia entre Vila-seca i Altafulla.

Serà el 14è que hi ha a Catalunya i el segon de la demarcació ja que a l’AP-7, a Ulldecona en funciona un des del juliol de 2015.

Els aparells formen part d’una estratègia del Servei Català de Trànsit per reduir l’elevada sinistralitat. El sistema permet calcular la velocitat dels vehicles entre dos punts per saber si aquesta és continua i evitar les frenades en sec per esquivar els controls.

La Directora del Servei Català de Trànsit, Eugènia Domènech, ha explicat que aquest tipus de radar s’instal·la en trams de carretera on l’accidentalitat és elevada o els vehicles circulen a gran velocitat. És per això que s’ha considerat oportú posar-lo en marxa a l’A-7.

Tarragona ha estat el territori de Catalunya que registra les majors reduccions de víctimes mortals i d’accidents mortals de trànsit durant el 2016, tot i el greu sinistre d’autocar a Freginals on 13 noies van perdre la vida.

L’any passat hi va haver 48 morts a les carreteres tarragonines en 34 accidents. La reducció és del 28%.

S’ha detectat una millora de la sinistralitat en el col.lectiu de motoristes. El descens ha estat del 18%, passant d’11 a 9 en un any.

Curiosament no es va registrar cap atropellament mortal de vianants i les morts de ciclistes van patir un petit repunt. Es va passar d’una víctima el 2015 a dues el 2016. Si ho comparem amb les xifres de fa sis anys, la reducció de ciclistes morts ha passat de 4 a 2.

L’AP-7 ha estat la via amb més víctimes però la xifra s’infle a partir de l’accident de Freginals. La N-340 ha vist com el nombre de víctimes mortals s’ha reduït a la meitat. S’ha passat de les 16 de 2015 a les 7 d’enguany.

Els Mossos consideren que ja no es pot parlar d’un punt negre concret a la xarxa viària de la demarcació.