Entre els mesos de maig i agost, també s’ha detectat un augment del 7% en la recollida selectiva d’envasos respecte el mateix període de l’any passat, i en un 6,4% pel que fa al vidre.El paper i el cartró és l’única fracció que ha disminuït i se n’ha reciclat menys que l’any 2008 per aquestes dates. Un dels factors que ho explica és el descens en la recollida de cartró comercial, a causa de la crisi. L’Ajuntament fa una valoració molt positiva d’aquestes xifres i les atribueix al bon funcionament de la campanya d’informació que es va engegar a l’abril. Ara, i amb l’objectiu de millorar aquests resultats el 13 d’octubre s’impulsarà una nova campanya porta a porta per arribar a 8 mil llars tarragonines. Aquesta tasca la portaran a terme 30 estudiants de la Rovira i Virgili dirigits per dos educadors ambientals. A més, s’enviarà cartes i s’atendrà personalment a les seus de les associacions de veïns de la ciutat. La tinent d’alcalde de medi ambient, Carme Crespo, explica que es vol donar continuïtat a al treball de sensibilització desplegat fins ara.Entre el juliol i el setembre la quantitat total de residus s’ha reduït un 8,8% respecte el mateix període de l’any passat.La campanya finalitzarà el 18 de desembre.