Una de les excursions que es poden realitzar és a la Conca de Barberà. La pujada ja ofereix unes vistes privilegiades, i és un dels llocs més estimats per tots els montblanquins i montblanquines.
La tècnica de turisme de Montblanc, Núria Griso, ha explicat que la ruta fins a l’ermita de Sant Joan són uns sis quilòmetres anar i tornar, amb un desnivell de 350 metres, però que és “fàcil”. També ha assegurat que “hi ha gent que demana llocs amb panoràmiques” i és una de les que millor té.
Un cop s’arriba a l’ermita s’ha de tocar una campana per anunciar que s’ha arribat. Un dels ermitans de Sant Joan, Josep Sanahuja, ha explicat que la seva feina és intentar mantenir l’ermita. Assegura que és un lloc de pas i “referent” per la comarca. Finalment, ha explicat que s’hi pot quedar a dormir, tot i que “no és un refugi”.

