Mireia Benito Pellicer va néixer el penúltim dia de l’any 1986 a Llorenç del Penedès. Va arribar tard, amb 26 anys i després d’estudiar carrera universitària, al ciclisme professional.

Llicenciada en Biotecnologia, una lesió la va fer canviar el bàsquet per les bicis. El destí va encertar-la perquè ha estat 3 vegades campiona d’Espanya contrarellotge i 2 cops ha fet bronze a la prova en ruta. Ha participat al Tour de França de 2022 i als Jocs Olímpics de París.

Screenshot

El record de pedalar amb la Tour Eiffel de fons encara l’emociona. Diu que aquell dia, mentre esperava a la sortida damunt de la bici se li escapaven les llàgrimes. Orgullosa de ser baixpenedesenca, ens recomana una ruta en bicicleta per la comarca on no hi pot faltar el Coll de les Ventoses.

Admet que no va ser fàcil per a ella combinar estudis i bici. Va estar a punt de llençar la tovallola. És per això que té clar que els estudis són fonamentals. Els estudis i entendre que hi ha vida més enllà d’un esport tan exigent com el ciclisme. La carrera universitària ‘m’ha ajudat a entendre biològicament com funcionem i què necessitem a nivell de nutrició per entrenar millor’

Corre amb l’equip belga AG Insurance – Soudal Quick-Step. Aquest país ha experimentat un creixement notable pel que fa al ciclisme de fèmines però destaca especialment el domini dels Països Baixos al rànquing UCI i amb campiones mundials com Marianne Vos o Annemiek Van Vleuten. L’explicació, segons la ciclista de Llorenç del Penedès, és un sistema educatiu que dona valor a l’esport i que permet combinar les dues coses. Pensa que ‘viure del ciclisme femení a Espanya és molt complicat’.

Per a una dona és difícil tenir referents i més en el món de l’elit esportiva. Però ella ha trobat aquests exemples a seguir en les seves companyes d’equip. I espera contribuir a deixar un ciclisme millor per a les noves generacions de dones

La seva experiència al Tour de França de 2022 la defineix com a ‘curta i traumàtica’. Una caiguda la va obligar a abandonar a la primera de canvi. La seva dissort no va impedir que percebés la grandesa de la gran cursa gala i espera viure-la de nou aquest 2026.

Considera que la presència del Tour masculí a casa nostra farà que molta gent descobreixi Tarragona i l’obri al món sencer.

Entendre Mireia Benito sense el ciclisme o el ciclisme sense Mireia Benito és impossible. És una dona compromesa que entén que les adversitats són aprenentatge i que toca de peus a terra, també quan pedala.