Conclou la fase de proves del sistema ERTMS nivell 1 al tram Vandellòs-Tarragona del Corredor

Publicat dimecres 10 de Octubre de 2018 12:40
  • Corredor Mediterrani
  • Foment
  • Josep Suñé

Conclou la fase de proves del sistema de seguretat ERTMS nivell 1 en el tram Vandellòs-Tarragona del Corredor Mediterrani.

L’entrada en servei d’aquesta variant escurçarà els temps de viatge entre Alacant, València i Castelló amb Barcelona en uns trenta minuts, passant per l’Estació del Camp. Les proves van finalitzar a finals de setembre en aquest tram d’ample convencional.

Els treballs de verificació s’han realitzat amb trens de Renfe de les sèries 120 i 130, i s’han dut a terme conjuntament per l’administrador d'infraestructures ferroviàries (ADIF) i CAF, que aporta la tecnologia del sistema, amb l’assessorament d’Ineco. Les proves es van iniciar el passat juliol i han durat tres mesos en un un tram de 30 quilòmetres de doble via, entre l’Hospitalet de l’Infant i els canviadors d’ample de la Boella, així com la connexió de la variant amb la línia Reus-Tarragona.

El portaveu d’En Comú Podem a la comissió de Foment, Fèlix Alonso, diu que és una bona noticia, però lamenta que a partir de la posada en servei, els Euromed i els Talgo deixaran de passar per Tarragona ciutat i aniran directes a l’Estació del Camp.

En declaracions a Tarragona Ràdio, afegeix que fa temps que denuncien aquesta mancança, que s’afegeix a la pèrdua de combois de rodalies de l’R16, que deixaran de connectar Cambrils amb Salou i els respectius centres urbans amb PortAventura, Tarragona i la resta de línies.

Després de la fase de proves, un equip d’experts analitzarà els registres del tren i avaluarà els resultats, per tal de determinar si la instal·lació és apta per a la seva posada en servei o cal modificar alguna dada o paràmetre.

El tram Vandellòs-Tarragona serà el primer de tot l’Estat equipat amb sistema CAF en el sistema ERTMS de seguretat.

A més, s’eliminen els actuals trams de via única del Corredor, el que comportarà una major regularitat de les circulacions, tant de viatgers com de mercaderies, segons ADIF.