El menjador social de Bonavista duplica i diversifica els seus serveis d'alimentació per adaptar-se a la pandèmia

Publicat dimarts 12 de Gener de 2021 19:46
  • Miguel González

El menjador social de Bonavista ha duplicat els seus serveis d'alimentació durant la pandèmia. L'equipament, que gestiona l'associació Joventut i Vida, ha hagut d'adaptar la seva estratègia arran de la situació de crisi sanitària per tal de donar resposta a l'augment de la demanda i complir amb les mesures de seguretat.
Si bé abans de la pandèmia 327 persones s’apropaven al menjador cada dia, deu mesos després de l'arribada de la COVID-19, les xifres i la manera d'oferir aliments s'han diversificat. A dia d'avui, 180 persones passen diàriament per les instal·lacions del menjador, en torns de 15 minuts  per minimitzar el risc de contagis. No accedeixen però a les instal·lacions, sinó que s'enduen a casa àpats calents ja cuinats amb un menú equilibrat. A banda, 450 persones es beneficien de mitjana, cada quinze dies, de paquets de menjar sense cuinar que el servei lliura per emportar amb l'objectiu de donar suport a famílies amb pocs recursos.
A aquestes cal sumar els 36 sopars de mitjana que ofereixen diàriament a les persones sense sostre que estan allotjades al Palau Firal i de Congressos. Tots els beneficiaris són persones amb risc d’exclusió derivades des de Serveis Socials. La responsable del menjador social, Raquel Quílez, ha explicat a Tarragona Ràdio que d'aquesta manera s'han adaptat per poder atendre a un nombre més alt de persones. La preocupació ara és seguir atenent a cada cop més famílies noves que s'apropen al menjador social.

El menjador social de Bonavista va obrir portes l’octubre de 2013. L'Associació Joventut i Vida també ha obert, a tocar del menjador, una Unitat d'acompanyament a la gent gran. Des de l'inici de la pandèmia,
treballen als domicilis i fan seguiment telefònic dels