Els Euromed deixaran de fer parada a la ciutat amb la posada en marxa del Corredor Mediterrani

Publicat dimecres 30 de Octubre de 2019 12:37
  • Laura Casas

Els Euromed tenen els dies comptats a l’estació de la ciutat de Tarragona. Amb la posada en marxa del Corredor del Mediterrani entre Perafort i Vandellòs, a finals de desembre, l’estació urbana perdrà el 58% dels serveis de llarg recorregut. Dels 28 actuals es passarà a 12, que corresponen als trens Talgo que, per ara, seguiran fent parada aquí. En principi, els regionals i rodalies mantindran les circulacions i les situacions més greus les patiran Salou i Cambrils. Ho constaten les plataformes en defensa del transport públic, que ja es preparen per una tardor de protestes i mobilitzacions per evitar aquesta retallada de prestacions ferroviàries.

La PTP i la Pdf.Camp lamenten que s’estan complint els seus pitjors pronòstics, ara que l’activació del Corredor entre Camp de Tarragona i Vandellòs està a tocar. La ciutat de Tarragona perdrà més de la meitat dels trens de llarg recorregut que ara hi fan parada. Les estacions de Salou i Cambrils-centre es quedaran sense servei i uns 675.000 viatgers anuals quedaran desatesos, segons denuncien.

Daniel Pi, representant de la Plataforma per a la Promoció del Transport Públic al Camp de Tarragona, diu que la nova variant ferroviària escurçarà el temps entre Barcelona i València però afirma que el territori patirà una important retallada de serveis.

El portaveu de la Pdf.Camp, Carlos Montejano, recorda que la proposta de Tramcamp comportarà un mínim de 5 anys sense servei ferroviari a les estacions urbanes de Salou i Cambrils. Sosté que això expulsarà molta gent del transport públic.

Les entitats en defensa del ferrocarril aposten per connectar l’estació de Tarragona amb l’Alta Velocitat pel nord i pel sud i frenar el desmantellament de la via TGN-Salou-Reus-Cambrils.