L'EMT recupera el 100% del servei i la freqüència de pas per l'increment de la demanda

Publicat dimarts 15 de Setembre de 2020 18:54
  • Tarragona Ràdio

Amb l’entrada en funcionament dels horaris d’hivern del servei d’autobusos municipal, el passat dilluns 14 de setembre, l’Empresa Municipal de Transports (EMT) recupera el 100% del servei i freqüència de pas. La tornada a l’activitat escolar i la necessitat de garantir el servei amb seguretat ha motivat el fet que l’EMT hagi mobilitzat tota la flota d’autobusos disponible per tal de donar resposta a l’increment de la demanda.

Les recomanacions per al transport públic emeses pel govern central contemplen la possibilitat d’utilitzar el 100% dels seients de l’autobús, mentre que es demana que els vehicles que admeten gent dempeus en restringeixin aquest ús a dues persones per metre quadrat. El president de l’EMT, Jordi Fortuny, remarca que “aquesta és una recomanació de compliment prioritari per a l’EMT, per aquest motiu, i durant les hores punta d’entrada a les escoles, es mobilitzen tots els autobusos de reserva disponibles per tal que reforcin el servei de les línies que ho han necessitat”. En concret, durant aquests primers dies de funcionament dels horaris d’hivern, han requerit reforç, sobretot, les línies L6, L8 i L54.

L’EMT compta amb una flota de 70 autobusos, dels quals surten al carrer 60 en condicions normals. Els 10 restants els integren els vehicles que entren a taller per a reparació o manteniment i els vehicles que queden com a reforç de servei, en cas que sigui necessari.

La tornada a l’activitat lectiva ha generat també un repunt de l’activitat als Centres d’Atenció al Client de l’EMT. En aquest sentit, cal subratllar que s’ha habilitat el Punt d’Informació situat a la zona de taquilles de l’Estació d’Autobusos de Tarragona únicament per a la recàrrega de targetes i abonaments. D’aquesta manera, es pretén alleugerir la tramitació d’altres demandes que s’han de realitzar al Centre d’Atenció al Client ubicat al centre de l’Estació d’Autobusos.