Menys de la meitat dels comerços de la ciutat atenen en català en primer lloc

Publicat divendres 12 de Gener de 2018 11:38
  • Laura Casas

Menys de la meitat dels comerços de la ciutat atenen en primer lloc en català. El percentatge puja de manera destacada, fins al 70%, si el client contesta en la llengua. Per incrementar l’ús del català i arribar a nivells del 90%, el Consorci per a la Normalització Lingüística ha impulsat un pla integral per sensibilitzar el sector a Tarragona ciutat. Aquest divendres PIMEC Comerç s’hi ha adherit mitjançant la signatura d’un conveni de col·laboració.

El Pla té una durada de dos anys i inclou diferents accions com ara facilitar formació específica, fer difusió de la normativa lingüística vigent i visites als comerços. Durant el 2017 s’ha anat a 71 establiments de Torreforta, La Granja, Sant Salvador i del centre. Es vol incidir, de manera especial, en els negocis regentats per immigrants i aconseguir que més empresaris que coneixen el català també l’utilitzin per atendre la seva clientela.

La directora general de Política Lingüística i presidenta del Consorci, Ester Franquesa, detalla que Tarragona experimenta un comportament similar a Barcelona i que està per sota de la mitjana pel que fa a l’ús del català al comerç.

El president de PIMEC Comerç Tarragona, Florenci Nieto, explica que és important incidir amb mesures específiques perquè el sector s’impliqui. Admet que Tarragona és una zona complexa perquè històricament ha acollit més població nouvinguda.

Un altre dels objectius és augmentar els rètols en català, tot i que a Tarragona el nivell és alt. Actualment, és d’un 70%.