La central nuclear d’Ascó I ha patit una nova parada, a causa d’uns coixinets defectuosos que s’han detectat als generadors dièsel. Segons ha informat el Consell de Seguretat Nuclear, l’avís es va fer el passat dimecres, i després de 72 hores, en veure que no es podia solucionar el problema, s’ha procedit al tancament de la central per substituir els coixinets defectuosos.Es tracta de la mateixa maniobra que es va dur a terme el passat 14 d’octubre a la unitat d’Ascó II. En aquest cas, però, els coixinets defectuosos es van detectar els dos generadors i l’aturada de la central va ser immediata. El succés s’ha classificat com a nivell zero a l’escala internacional de successos nuclears i no ha suposat risc per als treballadors i per al medi ambient.
