powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Serveis Socials emet 545 ajudes durant el 2022 per fer front a la pobresa energètica a la ciutat. L’import ha arribat gairebé als 50.000 euros, dels quals, més de 40.000 han anat per cobrir les factures de la llum. Un any després de la posada en funcionament, el Punt d’Assessorament Energètic (PAE) ha atès 350 famílies.

El PAE és un punt d’assessorament individual i familiar que s’encarrega de realitzar auditories energètiques en famílies vulnerables i gestionar les peticions relacionades amb les ajudes i bons a les energètiques. Treballen amb els ajuts d’urgència social, ajuts de subministrament o ajudes per adquisició d’equipaments bàsic que arriben des dels Serveis Socials.

La Part Baixa ha estat la zona de la ciutat amb més usuaris atesos pel PAE l’any passat, amb 93 atencions, seguida de la Part Alta amb 74, 53 a Torreforta i 51 a Bonavista. La gran majoria de les atencions han estat per persones d’entre 40 a 59 anys, majoritàriament dones que viuen soles o en unitats familiars de 2 o 3 persones.

La consellera de Serveis Socials, Inés Solé, ha explicat que es continuarà donant acompanyament i suport a totes les persones que estiguin passant dificultats.

L’encariment del preu de la vida està posant en dificultats a molts ciutadans que veuen que no arriben a final de mes. Per aquest motiu, al marge d’assessorar i tramitar ajudes directes a les persones que no poden fer front a les despeses dels subministraments, l’Institut Municipal de Serveis Socials i el PAE organitzaran aquesta primavera més sessions informatives obertes a la ciutadania per resoldre dubtes i ajudar a controlar les despeses energètiques.

Més notícies: