El Govern català i agents econòmics i socials han signat aquest divendres el Pacte Nacional per a les Infraestructures. Aquest acord inclou unes 130 actuacions que suposaran una inversió de 100 mil milions d’euros en els propers 11 anys. D’aquests, 55 seran finançats per l’Estat. En el cas de Tarragona, el Pacte Nacional per a les Infraestructures inclou una partida de 147 milions d’euros per a la façana marítima i 200 per al Tramcamp. També planteja la recuperació de la línia Reus-Roda i l’ampliació del servei ferroviari. En aquest sentit es reclama el traspàs de la xarxa de regionals a la Generalitat. A més, es reivindica el traspàs de la gestió de l’aeroport de Reus. Aquest divendres s’han presentat les línies generals del pla i demà es donaran a conèixer tots els detalls relatius al Camp de Tarragona. El president de la Generalitat, José Montilla, ha destacat que aquest pacte és fruit del consens social i que suposa un full de ruta pels propers anys. El Pacte Nacional per a les Infraestructures ha estat subscrit pel Consell de Cambres de Catalunya, la patronal PIMEC i els sindicats CCOO, UGT i Unió de Pagesos. També s’hi han adherit les quatre diputacions catalanes i les dues federacions de municipis. Al final, Convergència i Unió, el Partit Popular i Foment del Treball no s’hi ha sumat.