On comença la llum és el projecte resultant de la 3a Residència SCAN/L’Arxiu de Creació Artística i Investigació, un treball que reinterpreta els arxius fotogràfics històrics de Tarragona per a imaginar una nova memòria visual femenina del segle XIX, que es presenta dilluns vinent, 2 de març a les 18.30h a l’Antiga Audiència.
El catàleg que també presentem recull diverses fotos antigues que integren aquest projecte. A través d’intel·ligència artificial generativa, les imatges d’arxiu es transformen en escenaris simbòlics on les dones ocupen espais públics i actius. Aquestes figures emergeixen en contextos en què abans no van estar representades: com castellers, navegants o treballadores.
La proposta uneix el passat i la possibilitat, qüestionant els relats visuals dominants i la fotografia es converteix aquí en una eina crítica i afectiva de reescriptura històrica. No es tracta de corregir la memòria, sinó d’ampliar-la amb imaginació i amb uns nous ulls que miren des dels marges cap al centre.
La mostra es podrà veure del 3 al 16 de març al vestíbul de l’Antiga Audiència.
- S’obre la convocatòria de subvencions a entitats ciutadanes de Tarragona
- Les Havaneres a la Pèrgola del Serrallo recuperen la degustació de rom cremat
- Les llars d’infants municipals reben 50 bicicletes sense pedals amb motiu del pas del Tour de França
- Festival Tarrako Fight a La Capsa de Música
- La Muntanyeta posa en marxa una unitat d’hospitalització intermèdia

