S’incrementa de manera generalitzada els delictes comesos a la demarcació de Tarragona, sobre tot els relacionats amb la seguretat pública i vial.També s’ha detectat un repunt en els casos d’homicidi, tot i que la majoria han acabat derivant en delictes de lesions. Durant tot el 2008 es van registrar 16 morts violentes, 4 més respecte l’any anterior.A banda, es manté la tendència a l’alça en els casos de violència de gènere i en l’àmbit de la llar.Durant l’any passat, i segons la memòria de la fiscalia, els jutjats d’instrucció tarragonins van incoar 101 mil procediments penals, un 7% més respecte el 2007.Un dels factors que explica aquest augment és l’enduriment del codi penal en matèria de trànsit. Des del maig de 2008 preveu penes de presó en cas de conduir sense carnet o retirat per pèrdua de punts. En només set mesos, es va detectar més d’un miler de conductors sense el permís en regla.El fiscal en cap, Xavier Jou, diu que aquest és un dels factors que explica l’increment de procediments oberts. D’altra banda, els delictes de lesions han baixat en el seu conjunt, així com les agressions sexuals i els delictes contra l’ordre públic.Els partits judicials de Tarragona i Reus han concentrat més del 60% de les diligències incoades a la demarcació.