Tarragona obre la convocatòria del programa Ajuts Comerç en marxa, de Tarragona Impulsa. Des d’aquest dilluns els autònoms, microempreses i petites empreses que obrin un establiment comercial en locals buits a l’Eixample o a Ponent poden demanar un dels ajuts econòmics

Aquests ajuts tenen com a objectiu revitalitzar el teixit comercial i econòmic de la ciutat mitjançant el suport a persones emprenedores, microempreses i petites empreses que vulguin iniciar o consolidar una activitat comercial o de serveis assimilats.

La convocatòria preveu una quantia màxima de 6.000€ per beneficiari, amb un màxim de cinc ajuts concedits. Les subvencions es podran destinar a sufragar despeses de lloguer o compra de locals per a l’obertura d’establiments. El termini per presentar sol·licituds estarà obert fins al 30 de juny de 2026, mentre que el període per obrir l’establiment subvencionat és fins al 30 de juny de 2027.

Enguany, la zona on han d’estar situauts els comerços son ’Eixample i Ponent. Montse Adan, consellera de comerç ha destacat els motius pels quals s’ha escollit aquestes dues zones i detalla que hi ha una gran quantitat de locals buits.

La concessió dels ajuts es farà en règim de concurrència competitiva, amb una valoració màxima de 100 punts basada en diversos criteris, entre els quals destaquen, entre d’altres, el tipus d’activitat i la seva contribució a la diversificació comercial; l’antiguitat de l’empresa, però alhora prioritzant projectes recents; la innovació, digitalització i sostenibilitat del projecte o la creació d’ocupació, entre d’altres.