Tarragona Ràdio celebra aquest dimarts un aniversari rodó, els 40 anys d’història de l’emissora municipal de la ciutat. Per commemorar l’aniversari, hem passejat per les quatre seus de l’emissora municipal: l’actual Avinguda de Roma, la Rambla Nova, el carrer de la Nau i a la plaça d’En Rovellat, a la Part Alta, on s’iniciaven les emissions de Ràdio Fòrum.
El recorregut per la història de la ràdio, l’hem fet de la mà dels tres treballadors més antics. Amb Sílvia Garcia, Joan Andreu Pérez i Joan Maria Bertran, hem repassat anècdotes i l’evolució viscuda en les quatre dècades de ràdio.
Sílvia Garcia va arribar el 1986 i recorda com a la seu de la Rambla Nova se les havia d’empescar per explicar una professó de Divendres Sant ‘amb molta dignitat’.
El 1989 començava a la ràdio, Joan Andreu Pérez. Ha recordat l’evolució cap al professionalisme de Ràdio Fòrum.
També el 1989 aterrava a la seu de la plaça Rovellat, el tècnic Joan Maria Bertran. Ell sap ben bé com s’ha passat del ‘casset’ a l’era digital.

El 17 de febrer de 1986 es va fer la primera emissió de Ràdio Fòrum, des dels estudis a la plaça d’En Rovellat a la Part Alta, l’embrió del qual va néixer l’actual emissora pública que avui, 40 anys després, acumula ja més de 50.000 oients.
- El Port de Tarragona celebra el Dia de la Gent del Mar
- Arrenca una nova edició del cicle Nits de Música al claustre de la Catedral de Tarragona
- ‘Carmen’ obre el Festival Camp de Mart 2026
- El Nàstic inaugura la botiga de la Rambla Nova i estrena la samarreta per la temporada vinent
- Salut començarà a vacunar de la grip i la covid el 21 de setembre en residències, majors de 80, embarassades i infants
