powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Nerviosos i amb moltes ganes de donar a conèixer els seus textos. Aquest era l’estat d’ànim dels alumnes guanyadors del Concurs de composició de versots que aquest dilluns han llegit els seus textos a través de l’emissora, alumnes de tercer i quart d’ESO dels instituts Martí Franquès, Pons d’Icart i Sant Pere i Sant Pau que han vist premiada la seva tasca amb la publicació dels seus textos a través del servei municipal de publicacions de l’Ajuntament de Tarragona i entrades per diversos espectacles de la Sala Trono.

L’objectiu d’aquesta primera edició dels “Taller de versots i parlaments als instituts” ha estat la de connectar els balls en actiu de la ciutat amb els centres educatius, per tal que els alumnes tinguessin l’oportunitat d’experimentar amb aquesta vàlvula d’expressió satírica i popular. Es preveu que la iniciativa s’escampi l’any vinent a la resta de centres educatius de la ciutat.

Durant els dies que ha durat el taller, diversos representants de l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes (APELLC) han recorregut les aules dels instituts per explicar-los les claus de l’escriptura de versots i parlaments. La iniciativa, tal com expliquen els seus impulsors, “vol servir per a fomentar la mirada crítica entre els joves”.

Aquests són els tres textos guanyadors.

INS A. Martí i Franquès: Albert Cazorla, Aleix Martí, Oriol Lufti (“Versots”)

INS Sant Pere i Sant Pau: Claudia Calduch, Judith Bataller, Yesica Zamora (“Soc policia, no superior”)

INS Pons d’Icart: Cora Plaza, John Macon, Kevin Casanova (“Tots hem de col·laborar”)