L’Ajuntament de Tarragona abaixarà o congelarà tots els impostos i taxes municipals de l’any que ve. L’equip de govern ha presentat unes ordenances que busquen rebaixar la pressió fiscal, per tal que els contribuents no se sentin tan ofegats en aquests temps de crisi. Així, per exemple, es planteja mantenir congelada la taxa de la brossa, que és una de les que paga més gent. També es proposa rebaixar l’impost de construcció i obres. De fet, els impostos i taxes que baixaran ho fan perquè s’aplica l’IPC de Tarragona, que des de fa mesos és negatiu. Ara se situa en el -1,4%. Aquesta reducció s’aplicarà, entre d’altres, en el drets urbanístics, la llicència d’obertura d’establiments i l’ocupació de la via pública.L’Impost de Béns Immobles, l’IAE i l’impost de circulació es mantindran congelats. L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha destacat que són unes ordenances pensades per sortir de la crisi. Ha avançat que els pressupostos no es ressentiran d’aquesta reducció d’ingressos. Diu que es farà un esforç especial en serveis socials, formació i promoció econòmica. Les ordenances s’hauran d’aprovar el mes que ve en el plenari municipal. Mentrestant l’equip de govern continua estudiant l’aplicació de bonificacions en l’IBI i en l’Impost d’Activitats Econòmiques. També s’analitza, tot i que es veu difícil, poder fraccionar fins a sis els pagaments dels tributs.
Tarragona congelarà o reduirà tots els impostos i taxes municipals l’any vinent
