Els cinemes Lauren de Parc Central han tancat les seves portes definitivament aquest diumenge dotze anys després de la seva obertura.El tancament deixa el centre de la ciutat de Tarragona sense cap sala de cinema.Ara, l’oferta de cinema convencional s’haurà de buscar a les Gavarres, a les 16 sales de la cadena Oscar. Els multicinemes Lauren han pres aquesta decisió en no poder fer front la difícil situació econòmica en què es troben. El descens del nombre d’espectadors i l’elevat cost del lloguer han estat els principals motius que han propiciat el tancament de les sis sales que té.A més, la precària situació econòmica dels cinemes s’ha agreujat amb la posada en marxa, des del 2 de febrer, del pàrquing de pagament del centre comercial, que ha fet baixar l’assistència d’espectadors. Els darrers usuaris dels cinemes Lauren criticaven que el centre de la ciutat es quedi sense cap sala de cinema. Creuen que era molt còmode anar-hi caminant i diuen que ara hauran d’agafar el cotxe. L’ajuntament de Tarragona ha lamentat la clausura d’aquestes sales. La portaveu del govern, Begoña Floría, recorda que es treballa per fer una programació estable de cinema a la ciutat.Els cinemes Catalunya, situats a la Rambla Vella, van ser els primers en tancar portes a Tarragona l’any 1999 i els cinemes Oscar, situats a Ramon y Cajal ho van fer l’any 2001.