Torna el ball parlat de Sogra i Nora. Aquest diumenge 8 de març es faran 4 representacions en diferents llocs de la ciutat. Les actuacions seran al passeig de Sant Antoni, davant de la Diputació, al matí i al passeig de les Palmeres, davant del mural feminista, a la tarda.
Des que es va recuperar aquesta iniciativa el març de l’any passat l’entitat de Dames i Vells de Tarragona omplen de sàtira i cultura el Dia de la dona treballadora amb la representació del ball parlat de Sogra i Nora.
El ball parlat es documenta per primer cop a la ciutat el 1877 i, és gràcies a un treball de la filòloga Eva Rofin, que es recupera. Enguany, l’entitat incorpora nous personatges i noves trames a l’argument central del ball, que té un tarannà reivindicatiu i satíric sobre el paper de la dona dins la llar, la sororitat, la sobrecàrrega de feina, les diferències salarials entre homes i dones o la transsexualitat.
El director de Sogra i Nora, Oriol Grau, destaca que els orígens del ball eren masclistes i patriarcals, però remarca que l’han “girat el mitjó” i ara les dones tenen tot el protagonisme.
Les actuacions seran diumenge 8 de març a les 12 i 13 hores al passeig de Sant Antoni, davant de la Diputació, i a les 17 i 18 hores al passeig de les Palmeres, davant del mural feminista. En cas de pluja, les representacions del matí es traslladaran al pati central del palau de la Diputació, i les de la tarda a l’Antiga Audiència. També es farà una representació a la residència de gent gran Mare de Déu de la Mercè, exclusiva per residents i familiars a les 11 del matí.
- La Guingueta es consolida com un espai educatiu de referència amb més de 4.600 usuaris
- Tarragona Cruise Port rep l’escala de tres creuers en un mateix dia
- Oberta la licitació per automatitzar la coberta tèrmica de la piscina Sylvia Fontana
- SATSE reclama reforçar el paper de les llevadores davant els efectes de la calor extrema sobre mares i nadons
- Els alumnes de les autoescoles no es poden presentar als exàmens

