Una empresa externa s’encarregarà, a partir d’ara, de la gestió de la central d’alarmes que connecta amb totes les escoles i edificis municipals de la ciutat.Fins el moment, aquest servei l’ha dut a terme la mateixa Guàrdia Urbana, que és la responsable d’atendre les trucades que arriben al centre de control d’alarmes.Té connexió amb uns 135 immobles com ara centres cívics i altres edificis municipals, a banda de les escoles, una seixantena a tota la ciutat. Amb l’objectiu d’alliberar el cos policial d’aquestes tasques i millorar-ne el servei, la junta de govern local ha aprovat l’adjudicació dels treballs a una empresa de seguretat privada. Els assumirà l’empresa SABICO Seguridad durant un període de quatre anys. El servei s’ha adjudicat per un cost de 338 mil euros. La tinent d’alcalde i portaveu, Begoña Floria, ha explicat que l’externalització no comportarà una pèrdua de qualitat.Recorda que la Guàrdia Urbana alliberarà diversos agents que ara es dedicaven a aquestes tasques.La Guàrdia Urbana, en qualsevol cas, continuarà actuant en aquells casos que es requereixi la seva presència, tot i que la gestió de trucades les farà una empresa privada.
