Per la dissenyadora i il·lustradora Anduluplandu (Bet Díez) autora del cartell de Santa Tecla 2025, l’encàrrec ha estat “tot un orgull” i ja espera amb candeletes que surti la samarreta, les banderoles i tot el marxandatge de la Santa Tecla d’enguany.
He volgut plasmar “la meva festa“, ha dit en en una entrevista al programa Obert per Vacances, de Tarragona Ràdio i la Xarxa.
En una entrevista als peus de la plaça de les Cols, un dels espais tradicionals i emblemàtics de festes, on es viurà la multitudinària Baixada de l’Àliga, i sonarà amb força l’Amparito Roca, que enguany compleix cent anys. Ella ho ha reflectit al cartell, amb l’Arrencada dels Gegant, que és el moment també que dona el tret de sortida als actes més tradicionals de Santa Tecla, després del Pregó, a la plaça de la Font, i amb el primer Amparito Roca.

Per ella, “la seva festa” no és cap altra cosa que viure tots els actes possibles de Santa Tecla, i en família. De fet, reconeix que per dibuixar els rostres dels múltiples personatges que apareixen al cartell, s’ha inspirat en el seu entorn d’amics i familiars més propers, però també en tot allò que observa quan surt al carrer, quan viu les festes.
Ella, Anduluplandu, i el seu treball com a il·lustradora sempre ha estat molt vinculat a les festes amb dissenys que han fet lluir molts elements del Seguici. Aquest any no serà menys, i també elaborarà uns calcomania molt festers.
«La màquina mai podrà substituir les emocions», ha afegit en referència a una pregunta sobre la irrupció i utilització de la IA en tots els àmbits, també en el món del disseny.
Ella, defensa el valor artístic de les il·lustracions, i les idees, que sempre té al cap abans de començar a dibuixar. Unes idees que també inculca als seus alumnes com a professora de Disseny Gràfic a l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona.
- La Brújula de Chapi Ft. Sofía Sánchez des de Cambrils
- Lucía Sáez i Iresitja ens presentan: Claroscuro
- L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales regala la rosa i el llibre a Carme Ferrer Bosque
- Una seixantena de treballadors de Repsol es concentren per rebutjar la nova estructura organitzativa
- Joventut i veterania es donen la mà per Sant Jordi a Tarragona amb Pol Guasch i Olga Xirinacs com dos dels autors destacats

