El Fons Català de Cooperació al Desenvolupament va celebrar el passat divendres 18 de juny a la Casa de Cultura de Girona, un acte per reivindicar el paper clau de les institucions que el van fer possible. Sota el títol De les arrels al futur: 40 anys de municipalisme solidari; durant l’acte es va voler retre homenatge a Tarragona com una de les ciutats impulsores ara fa quatre dècades.

Durant l’esdeveniment es va reconèixer el caràcter pioner de Tarragona, que juntament amb els ajuntaments de Salt, Olot, Arbúcies, Terrassa i Santa Coloma de Gramenet, i entitats com el CIEMEN, Càritas i Justícia i Pau, que van marcar un precedent històric en constituir el primer fons de solidaritat de tot l’Estat espanyol. Carles Ferré Saperas, conseller de l’Ajuntament de Tarragona al 1986 i el primer tresorer del Fons Català, va fer arribar unes paraules d’agraïment, per rememorar la implicació de la ciutat en el naixement de l’entitat.

Sobre el Fons Català

El Fons Català de Cooperació al Desenvolupament és una organització creada a Salt l’any 1986 que està formada per més de 300 ajuntaments i altres ens supralocals dedicada a promoure la justícia global a través de la gestió dels recursos econòmics que hi aporten els seus membres. 

Aquests recursos es destinen a finançar projectes de cooperació al desenvolupament i acció humanitària arreu del món, i projectes d’educació per la justícia global a Catalunya.