El Ministeri culmina les obres de descontaminació del pantà de Flix dues dècades després. La ministra Ribera destaca l’inici de la retirada de les planxes de confinament com “un dia alegre i satisfactori”.
La ministra per a la Transició Ecològica ha visitat el pantà de Flix on dilluns començaran les obres per desmuntar les planxes de confinament de la zona descontaminada. Com ha detallat Mario Araus, gerent d’explotació d’Acuamed, els pròxims mesos s’aniran retirant les palplanxes molt a poc a poc. Es farà una petita obertura per on fer circular l’aigua dins la zona confinada mentre la CHE, l’ACA i Acuamed faran controls constants d’afectacions a l’Ebre.
Els operaris han aixecat la primera palplanxa de la zona confinada de l’embassament de Flix aquest dijous, una escenificació de les feines que començaran dilluns i que es preveu que s’allarguin fins a l’estiu.
La ministra ha destacat el procés lent, minuciós i controlat que s’ha realitzat durant tot el procés de descontaminació.
La ministra ha assegurat que amb l’aixecament del circuit de confinament, de les palplanxes, es farà l’última “feina simbòlica i representativa” de tot aquest procés, un “desafiament tècnicament molt complex”, que va començar fa més de quinze anys, i que ha patit “moltes vicissituds tècniques i judicials”.
Més notícies:
- Quarta victòria del CBT a la pista del Tecla Sala (53-80)
- Concert de Quim Mandado a Montblanc
- El CAT aprova un pressupost de 51 MEUR per al 2027
- Jordi Burés, investigador de l’ICIQ, citat en el document oficial del Premi Nobel de Química de 2026
- El Mercat Central acull dues exposicions de temàtica social aquesta tardor

