El Partit Popular denuncia que Tarragona continua sent perjudicada amb la Llei d’Eficiència Judicial a Catalunya. El diputat Pere Lluís Huguet sosté que el reforç anunciat pel Govern de Salvador Illa és ‘insuficient’ en comparació a la sobrecàrrega a la resta de la provincià. Per refutar els seus arguments, el diputat ha esmentat que els partits judicials de ciutats com Barcelona o Girona, rebran més places de funcionaris, a diferència d’altres municipis com Valls, El Vendrell o Tortosa, que avui dia no s’han ampliat.
Es tracta de la tercera i última fase del desplegament de la Llei d’Eficiència Judicial, la qual contempla més d’un centenar de places per funcionaris de l’àmbit judicial especialitzats en cossos de gestió processal i administrativa, tramitació processal i auxili judicial.
El PP manifesta que la proposta de 60 places addicionals de jutges, que es van pactar al mes de maig, juntament amb la falta de places de funcionaris, es considera un avenç, però encara no és prou per solucionar les necessitats reals identificades pel TSJC.
- Concert de Quim Mandado a Montblanc
- El CAT aprova un pressupost de 51 MEUR per al 2027
- Jordi Burés, investigador de l’ICIQ, citat en el document oficial del Premi Nobel de Química de 2026
- El Mercat Central acull dues exposicions de temàtica social aquesta tardor
- Alè per a les defenses en la darrera sessió del cas Inipro

