El sector del metall de Tarragona s’ha mobilitzat aquest matí davant la seu de la patronal APEMTA per exigir el desbloqueig de la negociació del conveni.
El motiu principal de la convocatòria és l’absència reiterada de la patronal i dels empresaris i empresàries metal·lúrgiques a les reunions de la mesa negociadora, on sovint envien advocats. Aquest fet està ral·lentint el procés i dificulta l’avenç de la negociació.
Javier Rubio, responsable de negociació col·lectiva d’Indústria de Catalunya, considera que la patronal està “faltant al respecte” i assegura que no entén la seva absència.
La voluntat del sector és avançar cap a un acord de conveni que garanteixi la millora dels salaris i dels drets laborals. En aquest context, José Lucena, treballador d’Indústries Teixidor i membre de la negociació, destaca que una de les principals reivindicacions és la baixa per accident laboral. Reclamen que no sigui necessari l’ingrés hospitalari per poder-la aplicar.
En total, prop de 22.000 treballadors es veuen afectats per aquesta situació. CCOO adverteix que, si la patronal APEMTA no canvia el el seu plantejament i continua sense asseure’s a la mesa de negociació, es pot arribar a una situació insostenible i no descarten noves mobilitzacions al sector.
- Docents tallen l’AP-7 a Torredembarra en una nova jornada de vaga educativa
- Tarragona dona el tret de sortida a un cicle juvenil de cinema, tallers i activitats sobre rodes amb motiu del Tour de França
- El sector del metall de Tarragona es mobilitza per exigir el desbloqueig de la negociació del conveni
- Josep Pallarès guanya amb solvència i seguirà com a rector de la URV els propers 6 anys
- Els treballadors del sector del refinament es mobilitzen per exigir jubilacions anticipades
