Elvira Vidal demana que Caridad Barraquer sigui declarada “Filla Adoptiva de Tarragona” a títol pòstum. La consellera no adscrita presentarà una moció en el proper plenari per al reconeixement de la seva tasca en la salvaguarda del Bosc de la Marquesa.
Caridad Barraquer va ser propietària del Bosc de la Marquesa, un espai natural d’interès ecològic i paisatgístic situat entre la Platja Llarga i la Punta de la Móra. La consellera no adscrita, Elvira Vidal, presentarà una moció per al seu reconeixement. Demana que sigui declarada “Filla Adoptiva de Tarragona”, a títol pòstum, i que se li dediqui un espai públic. Vidal subratlla que “gràcies a la perseverança de la Caridad es pot gaudir del Bosc que du el seu nom. Diu que cada any, més de 20.000 persones visiten el Bosc de la Marquesa, tot contribuint al seu deteriorament en erosionar els camins i dunes, especialment la duna de la Punta de la Creueta.
Vidal lamenta que la figura de Caridad Barraquer “és del tot desconeguda”, tret d’alguna iniciativa aïllada i que Tarragona “encara no li ha dedicat un reconeixement institucional, tot i la seva aportació cabdal a la preservació del patrimoni natural”.
La consellera no adscrita també proposa establir un conveni entre l’Ajuntament de Tarragona i la Fundació Bosc de la Marquesa per desenvolupar projectes de conservació, educació ambiental i divulgació del patrimoni natural.
- La comissió d’urbanisme aprova el planejament per construir el centre per a la descarbonintzació de la Canonja
- Port Tarragona defensa la necessitat de promoure models de governança col·laborativa en la gestió dels espais de port-ciutat
- Un estudi situa la cova de la Font Major entre els grans conjunts d’art paleolític de la Mediterrània Ibèrica
- Cel Net rebutja la participació a una nova sessió de la Taula de la Qualitat a l’Aire del Camp de Tarragona
- El líder de Superliga 2, el CV Zaragoza visita aquest dissabte Tarragona

