ERC demana al govern municipal del PSC explicacions immediates davant l’obertura d’una investigació d’Inspecció de Treball sobre el protocol contra la calor del servei municipal de neteja i recollida de residus, gestionat per Urbaser. Els republicans apunten que, davant les onades de calor, és un requisit indispensable per fer el servei comptar amb aire condicionat als vehicles, disposar de punts d’ombra i de descans i tenir calçat i vestuari adequat.

El conseller Jordi Fortuny explica que “no n’hi ha prou amb repartir gorres, ampolles tèrmiques o crema solar. Aquestes mesures poden ser complementàries, però no substitueixen una climatització adequada, espais de descans segurs, horaris adaptats i una avaluació rigorosa dels riscos laborals”.

Davant d’aquest escenari, ERC demana a Viñuales que l’Ajuntament de Tarragona, com a titular del servei, no es limiti a esperar les conclusions de la investigació i actuï d’urgència per conèixer de primera mà l’abast del problema i prendre les solucions corresponents.

Per tal de poder prendre les decisions adequades, ERC Tarragona considera necessari i urgent que Viñuales convoqui una reunió amb Urbaser, el comitè de seguretat i salut i les diferents representacions sindicals.