El Ball Parlat de la Sebastiana del Castillo es representarà aquest dissabte, per primera vegada, al barri de Parc Riuclar. Es tracta d’una nova proposta que vol apropar aquesta expressió de la cultura popular tarragonina a diferents zones de la ciutat.
L’actuació començarà a les 12 del migdia a l’Ermita de la Dolorosa. Serà la quarta edició consecutiva en què el Ball Parlat de la Sebastiana del Castillo surt del seu emplaçament habitual per visitar diferents barris de Tarragona, ja que també aniran a La Floresta i a Bonavista.
La proposta recupera les peripècies de la jove bandolera Sebastiana del Castillo, un personatge vinculat a l’imaginari festiu tarragoní, i busca fer arribar el patrimoni i la cultura popular a nous públics i espais de la ciutat.
En una entrevista a Tarragona ràdio, l’actriu Anna Canela, de la Mulassa de Tarragona, assegura que és necessari portar el ball als barris i que això els dona un retorn molt valuós.

La representació als barris està organitzada pel Fòrum Espai Cultural i Òmnium Cultural del Tarragonès.
El ball parlat de la Sebastiana del Castillo també es representarà, en dos passis, el proper 18 de setembre al centre de la ciutat.