La Universitat Rovira i Virgili ha tancat una aliança en forma d’adscripció amb BAU Centre Universitari d’Arts i Disseny de Barcelona, després de l’últim consell de govern de la universitat tarragonina. D’aquesta manera, incorporen un centre amb 36 anys d’experiència que impartirà els graus en Disseny i Belles Arts i el Màster Universitari en Investigació i Experimentació en Disseny.
Aquesta col·laboració també reforçarà la connexió amb altres territoris més enllà de la ciutat de Tarragona, en aquest cas amb Barcelona. Aquest fet facilitarà la col·laboració amb empreses i institucions, tant creatives com culturals, i augmentarà la presència de la URV en xarxes internacionals.
Tot i això, l’objectiu principal es basa en la recerca. Josep Pallarès, rector de la URV, destaca que en l’àmbit del disseny, ”la recerca no estava suficientment implementada”. Amb aquesta aliança, la institució tarragonina obra la porta a un nou programa de doctorat en Arquitectura, Disseny i Art.

BAU, que fins ara es trobava vinculat a la Universitat de Vic, traspassarà la totalitat de les titulacions el curs 2027-2028. No obstant, respecte a les formacions de postgrau, passaran a estar sota el paraigua de la URV a partir del curs vinent, convertint-se així en el cinquè centre adscrit de la universitat tarragonina.
- El Govern treballa per crear un gran espai d’àmbit cultural i esportiu per acollir grans esdeveniments
- L’Assemblea Educativa de Catalunya planifica un nou calendari de mobilitzacions i vagues
- Gran Jornada inclusiva per celebrar la 36a edició de la Festa per a Tothom
- El TGN Bàsquet i el Manresa es jugaran el títol de la Lliga Catalana de Lliga Femenina 2
- El primer diumenge de festes viu la millor diada de la seva història
