La Diputació de Tarragona avala la integració de caixes i assegura que l’acord adoptat pel consell d’administració ha estat la millor opció per l’entitat tarragonina.L’ens intercomarcal, institució fundadora de Caixa Tarragona, creu que la fusió representarà un pas endavant perquè es garantirà la identitat i la representació del territori.També es valora com a molt positiu la creació de dos nous òrgans que vetllaran pel compliment de l’aportació econòmica a l’obra social i dels acords adquirits en la fusió. Tindran seu a la ciutat i presència a les Terres de l’Ebre.En canvi, s’ha reconegut que l’operació comportarà una reducció d’oficines i llocs de treball, que no s’ha concretat. Tot just acabar el consell d’administració, la Diputació ha comparegut de manera unitària per expressar el seu suport en bloc a l’acord adoptat. El president de l’ens, Josep Poblet, ha negat que s’hagi produït divergències i ha assegurat que s’ha treballat des de la responsabilitat institucional per convertir l’entitat resultant en la primera de la demarcació Poblet afirma que s’ha pres la millor decisió. L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha ratificat les paraules de Poblet i ha assegurat que la nova entitat mantindrà el nom de Tarragona. El procés es completarà el primer semestre de 2010.
