La Generalitat ha arxivat el cas de la fuita d’Ercros del passat 22 de juliol en considerar que no es van vulnerar els protocols de seguretat establerts. El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha donat per tancat l’expedient informatiu que va obrir arran de la fuita nitrosa en no detectar irregularitats en l’incident. Després d’analitzar la informació lliurada per la companyia, el govern català ha decretat que la fuita es va produir per una errada informàtica totalment imprevisible. El motiu concret és que es va engegar una actualització del sistema informàtic mentre la planta estava en funcionament quan havia d’estar aturada.No obstant això, tant Protecció Civil com el Departament de Medi Ambient mantenen oberts els respectius expedients per depurar responsabilitats quant a les possibles conseqüències de la fuita d’òxid de nitrogen. Tots dos informes continuen el seu curs i en cas de confirmar-se una actuació negligent per part de l’empresa, es procedirà a sancionar-la. A tot això, l’entitat ecologista Mediterrània ja ha expressat la seva indignació per l’arxivament del cas. Recorden que va ser un incident greu que va obligar els veïns dels barris propers a confinar-se a casa. A més, segons Mediterrània, la fuita va ser causada per un incident que no està contemplat als protocols.
