L’Estat ultima la cessió de tot l’edifici del Banc d’Espanya a l’ajuntament de Tarragona.La subdelegada del govern central, Teresa Pallarès, es va reunir ahir a Madrid amb la directora general de Patrimoni i responsables de l’empresa pública SEGIPSA que gestiona immobles com els Bancs d’Espanya.La subdelegada ha donat, per primera vegada detalls de les negociacions en declaracions a Tarragona Ràdio.La permuta serà de tot l’edifici i en el solar que l’ajuntament de Tarragona cedeixi a l’Estat s’instal·laran oficines, especialment dedicades a Estrangeria.De manera provisional, fins que no es construeixi el nou edifici, aquests serveis administratius podrien anar en un espai de l’antiga facultat de Lletres.Teresa Pallarès ha assegurat que el conveni se signarà Aviat però explica que encara no hi ha data.A més, la subdelegada ha reconegut que havia decidit parlar per primera vegada del Banc d’Espanya perquè les negociacions estaven a punt de fructificar.La setmana passada, l’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros va anunciar en declaracions a Tarragona Ràdio que la futura oficina de turisme que s’ubicarà al Banc d’Espanya serà finançada a través del Fons d’Inversió Local de 2010.El servei ocuparà la planta baixa de l’immoble de la Rambla Nova i les obres d’adequació costaran entre 2 i 3 milions d’euros.