L’Ajuntament fa una valoració molt positiva del Pacte Nacional per a les Infraestructures però lamenta la decisió de la Diputació de Tarragona de votar-hi en contra.L’equip de govern considera que la ciutat ha quedat ben posicionada i destaca els 174 milions d’euros que es destinaran a l’impuls de la Façana Marítima.També posa de relleu els 200 milions d’euros que aniran a parar per al desenvolupament del Tramcamp i els 37 milions per a l’autovia A-27 entre Tarragona i Montblanc.Per tot plegat, la tinent d’alcalde i portaveu, Begoña Floria, ha assegurat que el Pacte Nacional per a les Infraestructures serà molt positiu per la ciutat.Ha criticat, però, l’actitud de la Diputació de Tarragona i, en concret, del diputat provincial i regidor de CIU a l’Ajuntament de Tarragona, Joan Aregio.Floria lamenta que l’ens supracomarcal no hagi subscrit el document i que Aregio hagi fet valer els interessos partidistes als de la ciutat. El vicepresident de la Diputació, Quim Nin, diu que el pacte no recull les reivindicacions del territori. Nin creu que una bona mesura no inclosa seria millorar la mobilitat entre comarques utilitzant l’autopista de manera gratuïta. D’altra banda, la Cambra de Comerç reclama que el pacte vagi més enllà d’una declaració d’intencions i que les obres s’executin.
